La caiguda dels preus fa que Mercagirona redueixi la facturació malgrat establir un rècord en les tones comercialitzades
Mercagirona presenta el balanç de 2011 amb un increment del volum de mercaderies del 7,1 % respecte l’exercici anterior, i suposa un rècord històric en els 28 anys de funcionament de la plataforma de majoristes
El volum de mercaderies que s’ha comercialitzat a Mercagirona ha passat de les 39.083 tones el 2010 a les 41.868 tones el 2011, fet que representa un increment del 7,1 %. Aquest increment és superior al que va tenir lloc en els exercicis anteriors, i permet superar l’anterior marca que datava del 1988.
Marc Danés, president de l’Associació de majoristes de Mercagirona, atribueix aquest augment al resultat de les accions de promoció dutes a terme en els darrers anys, l’arribada de nous clients provinents de Catalunya Nord, l’aparició de noves tipologies d’establiments detallistes, o l’augment del cost del carburant, que provoca que el desplaçament fins a altres plataformes majoristes no surti tant a compte als nous clients.
Pel que fa al volum de facturació de Mercagirona, s’ha passat d’una estimació de 35,1 milions d’euros el 2010 a 32,7 milions d’euros el 2011. Aquesta xifra s’obté aplicant el preu mig de comercialització de tots els tipus de fruita i verdura, que ha caigut un 13,5% el darrer any.
La sobreproducció, la crisi econòmica, la crisi dels cogombres alemanys i la caiguda del consum en la campanya nadalenca són alguns dels factors que expliquen la reducció del preu de la fruita i verdura, que el 2011 va ser de 0,78 euros per kilogram, mentre que el 2010 va ser de 0,9 euros per kilo.
Un altre dels indicadors que serveixen per avaluar el volum d’activitat de Mercagirona és l’entrada de vehicles, que en els darrers any segueix una tendència a l’alça, sobretot pel que fa a turismes, amb un incrementat d’un 20%, i camions de gran tonatge, amb un 6%.